Sunday 2 October 2016

3 Software Terbaik Untuk Design

Jika kita lihat pada zaman moden sekarang, teknologi yang sedia ada kini telah merancakkan lagi industri seni di dunia ini. Graphic Designer ialah seorang pereka grafik yang memerlukan kemahiran dan kreatif untuk membuat sesebuah design. Di bawah adalah antara software yang terbaik yang telah dicipta untuk memudahkan lagi Graphic Designer untuk menghasilkan kerja mereka.

1. Corel Draw 
Corel Draw adalah sebuah program komputer yang melakukan editing pada garis vektor. Program ini dibuat oleh Corel, sebuah perusahaan software yang berpusat di Ottawa, Kanada. Corel Draw memiliki kegunaan untuk mengolah gambar, oleh kerana itu banyak digunakan pada pekerjaan dalam bidang publikasi atau percetakan ataupun pekerjaan di bidang lain yang memerlukan proses visualisasi.


2. Adobe Illustrator


Adobe Illustrator juga diantara software yang sangat bagus dan sangat berkesan kepada Graphic Designer untuk membuat design mereka. Walaupun tools yang ada di Adobe Illustrator ini agak terlalu banyak dan akan merumitkan kerja bagi mereka yang baru ingin mencuba menggunakannya, tetapi hasilnya jika anda sudah mahir untuk menggunakannya ialah sangat memberangsangkan. Adobe Illustrator ini juga banyak digunakan oleh Graphic Designer yang sudah lama bergiat dalam industri grafik. 


3. Xara Designer 


Software grafik ini merupakan antara software yang paling sempurna ciri-cirirnya. Di dalam software ini, selain digunakan untuk design, photo editing, kita juga dapat membuat animation effect flash disini. Xara Designer juga terkenal dengan kecepatan dan kemudahan penggunaan dan antara yang tercanggih di dunia. Xara Foto dan Graphic Designer dan Designer Pro menawarkan cara yang benar-benar mudah untuk membuat animasi Flash benar-benar efisien. 





No comments:

Post a Comment